Interview wethouder Rob Engels op N1
Wethouder Rob Engels kan zich niet vinden in de geuite kritiek op de toegankelijkheid voor gehandicapten in gemeentelijke gebouwen. “Het is mensenwerk en soms maak je afspraken die te laat worden nagekomen.”
Wethouder Rob Engels kan zich niet vinden in de geuite kritiek op de toegankelijkheid voor gehandicapten in gemeentelijke gebouwen. “Het is mensenwerk en soms maak je afspraken die te laat worden nagekomen.”
Omroep Gelderland doet in samenwerking met Zorgbelang Gelderland onderzoek naar het functioneren van speciaal vervoer in Gelderland. Maakt u, of bijvoorbeeld uw kind of partner, gebruik van bijvoorbeeld leerlingenvervoer of Wmo-vervoer (voorheen Regiotaxi) in Gelderland?Dan zouden we het op prijs stellen wanneer u een aantal vragen zou beantwoorden. Het doel van deze enquête is beter zicht te krijgen op de situatie rond speciaal vervoer. Hierover zal later gepubliceerd worden door Omroep Gelderland en Zorgbelang Gelderland.
Neem voor meer informatie en tips contact op met Maarten Dallinga, researcher bij Omroep Gelderland: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
ZICHTPROBLEMEN? - Hebt u zichtproblemen en wilt u deze vragenlijst daarom ontvangen als tekstdocument? Stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. van Zorgbelang Gelderland
Sinds juli 2015 doet onze stichting het zonder gemeentelijke subsidie. Wij zijn nog steeds van mening dat er veel zaken liggen op de gebieden waar de werkgroepen BTB/hulpmiddelen en sport bezig zijn. Een terugblik over 2016, zoals in de verslagen van de werkgroepen te lezen, geeft ons de bevestiging dat we goed bezig zijn.Daarom gaan we door. Omdat wij allen vrijwilligers zijn en bijna niets kosten kunnen wij door met ons werk.
Lees hier ons jaarverslag 2016
De week van de toegankelijkheid (2-8 oktober) had dit jaar het thema "aan tafel" hetgeen voor de werkgroep BTB reden was om een aantal (redelijk) nieuwe horeca ondernemingen in Wijchen te toetsen op Bereikbaar-, Toegankelijk- en Bruikbaarheid.
Hoewel het toch wel steeds beter gaat, zijn nog lang niet alle horecazaken voorzien van een inrichting (en toilet)die het voor iedereen, met en zonder beperkingen, mogelijk maakt lekker uit (eten) te gaan.
De geleidelijnen aan de noordkant van het station werden weggehaald. Hier waren wij helemaal niet blij mee!!
Volgens Prorail was dat omdat een station maar 1 (hoofd)ingang hoort te hebben welke “aangelijnd” dient te zijn en in het Wijchense geval was dat de zuidzijde. Hier waren wij (de werkgroep BTB en de gemeente) het helemaal niet mee eens. Wijchen wordt door het spoor echt doormidden “gesneden”, de noordzijde van het station wordt net zoveel gebruikt als de zuidzijde.
Het zat allemaal niet mee, de weersvoorspellingen waren vooral nat, de bakker was de weg kwijt en Medipoint liet het afweten maar………..
29 scootmobielen en 1 fiets laten zich hierdoor niet tegenhouden!!